tisdag 15 juli 2008

Baby, you can drive my car

Det var när jag såg lappen om bilplatsen som var till salu någonstans på Grejusgatan som jag definitivt kom fram till att jag aldrig i mitt liv kommer att äga en bil så länge jag bor i Helsingfors. Den kostade lite drygt 30.000 €. För en ruta i ett underjordiskt garage. Jag har knappt suttit i en bil som kostar 30.000.

Så när det gick upp för undertecknad att rörelserna i det finländska sommarlandskapet i sommar skulle kosta drygt 400 spänn för två personer så kom tanken på en hyrbil att te sig mer och mer lockande. Bilfri som man är så har man ju sluppit generas över bensinpriserna de senaste 10 åren, men det saftiga bränslepriset till trots bestämde vi oss för att hyra en bil.

På torsdag bär det iväg till Österbotten. Jag kommer inte att berätta vad jag kör och var jag kör. Ni skall bara vara jävligt alerta där ute.

Inga kommentarer: