måndag 30 juni 2008

Ett abrupt farväl

Det är nog ett omen; kaffekokaren tackar för sig sista dagen innan semestern. Min semester, alltså. En rådvill församling står och stirrar på den. Lampan lyser, ja, men inget händer. Inget vatten värms upp, inget hemtrevligt gurglande hörs från apparaten som länge varit i behov av en avkalkning.

Jag väntar på att få en text att översätta. Litet elakt sitter jag och önskar att de inte skall hinna skicka den åt mig innan lunchen, som jag satt som deadline. Min kropp befinner sig på jobbet, mitt sinne någon helt annanstans.

2 kommentarer:

Hon som lägger puzzlet sa...

Önskar dig en härlig semester! Här kämpar jag litet till.. och litet till.. för endast en vecka ledigt:-).. Men vet du vad? Jag har skaffat en Trilobite! Den klagar inte alls! :-)

Lisen sa...

Tack för det! Blir nog riktigt skönt! Njut av din ledighet du också, när den kommer. Och visst: trilobiter kan vara klagofria också :-)