måndag 16 juni 2008

Hälsningar från lycklighetsstaden

Jag har tillbringat en helg i landets lyckligaste stad, bott på folkhögskola, gått på stadens enda pub och misstagit Andelsbankens runda, vitoranga ljusskylt på banktanket tvärsöver torget för månen. Överväger starkt att rota fram glasögonen som jag inte använt på över tio år ur skrivbordslådan igen.

Inte för jag var ensam om att vara ute och slarva. När jag återvände hem från den lyckliga staden upptäckte jag att jag bor med en person som upplever att kall ärtsoppa, direkt ut burken, är gångbar som krapulamat. Bara att applicera direkt på smörgåsen.

Bon Jovi underhåller på olympiastadion. Jag håller fönstren stängda. Fattar inte vad det är som får folk att vallfärda långa vägar för att hylla ett band vars sångares hår förtvivlat snabbt närmar sig samma strandlinje som Donald Trumps. Men det finns ju folk som tycker att han är het också.

Inga kommentarer: