tisdag 29 juni 2010

*bliss*

Saliggörande semester i trilobitlägret. För tillfället innebär det sushiluncher, abnormt stora glassar från Helsingfors glassfabriks kiosker, kaffe i den minimala och tämligen vildvuxna trädgården.

Idyllen är således fullständig. Snart överväger vi dock att ställa oss till förfogande som myggfoder i Österbotten. Det lär ska finnas enorma mängder myggor vid Fårholmen, allt enligt ömma moderns rapporter. Jag känner redan nu hur det kliar vid anklarna.

Men tills dess så blir det några dagar stadssemester till. Och fotboll. Det mest bestående intrycket hittills har domarna stått för. Inte odelat positivt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot att råkas! Hoppas ni inte är alltför snabbfotade och stannar några dagar. Vi gör en endagstripp till Tampere på lördag. Men nog är ni väl myggmat lite längre än så? AM

Lisen sa...

Vi kommer att vara myggmat till den 11:e hade vi tänkt. Så vi hinner säkert träffas!

Hon som lägger puzzlet sa...

Visst. Och knotten har vaknat:-)

Rekommenderar en vit flaska med blå text Aloe Vera... och det är myggmedel.. En underbar creme, mjuk och doftar god.

IDAG började min ledighet. Njuter i salig kvällsvärme.

Lisen sa...

Aloe vera har blivit bekant genom åren eftersom jag har tendenser att bränna mig väldigt lätt. Bra att höra att det hjälper mot annat också!

Njut av din ledighet, har förstått att det är varmt och skönt där också :-)

Anonym sa...

Fint att ni stannar så pass! Tycker själv att Off-olja med tjärdoft funkar bäst, men den säljs visst inte längre? Kanske ohälsosam?... men vad som helst för att fredas från mygg och knott. P O:s självbiografi har jag läst , på bla din rekommendation. Men stillas var nog bekant från förr. Läst idag Michael Nyqvists självbiografiska bok När barnet lagt sig. Han uttrycker sig väl i skrift tycker jag, inga åthävor, ärligt och djupt mänskligt. Ser fram emot att ses. AM

Lisen sa...

Yep! Imorgon kastar vi oss på tåget!