torsdag 16 september 2010

The Book Fair Putki

Här har jag enligt sedvanligt mönster sugits in det s.k. bokmässeröret, för att däri virvla runt och sen spottas ut i början av november.

Nästa vecka bär det av till Göteborg och Bok & Bibliotek. I praktiken innebär detta trevliga människor, god mat (seafood!) och festsnusande (i Finland orkar ingen längre snusa på heltid, i Göteborg finns en fristad ett par dagar i året). Och jobb.

Sen tänker jag ta en kort tur till bokmässan i Åbo för att kolla in Päivi och fel Päivi som skrivit en bok om biblioteken 2011 och uppträder på Fiorescenen fredagen den 1.10 kl 13.20.

Var där eller var fyrkant.

Den 5.10 bär det av till Frankfurt och vad den resan för med sig är ännu höljt i dunkel. Spännande, dock.

Efter det bär det inte av längre än till bokmässan i Böle, men det är gudinog tillräckligt efter de tidigare övningarna.

I november kommer jag att desorienterad rulla runt på stadens gator som ett litet kolli. Jag talar av erfarenhet. Sen ska jag översätta en bok och skriva en essä. Men det är en annan historia det.

Inga kommentarer: