fredag 23 maj 2008

Äta, äta, äta

Kan nu upplysa er om att jag är hemkommen efter utbildningsdagarna, som visade sig vara riktigt bildande och trevliga, faktiskt.

Och så åts det en jäkla massa mat hela tiden. Knappt har man hunnit svälja sista tuggan av frukostsemlan, så är det dags för kaffe, lunch, kaffe, middag, kaffe etc. Ens mage förvandlades raskt till en liten trind boll (nåja, trindare) på knappt två dagar. Tror ni att den försvinner på två dagar? Nehej.

Nu följer två dagar i Tallin. Med svärföräldrarna, bland annat. Avfärd kl 08.00 imorgon bitti. Jag, som på onsdagen väcktes av en synnerligen högljudd och enveten näktergal kl 04.50 på morgonen, för att igår väckas av vasaresenärens väckarklocka kl 05.10, skulle ha kunnat tänka mig en sovmorgon imorgon.

Får väl tro att jag kan suggerera mig till nåt slags out of body-experience under båtfärden till Estland. Eller en out of mind-dito kanske vore mera ändamålsenligt.

Inga kommentarer: