måndag 29 september 2008

Tillbaka

Nu skulle det vara läge att skriva någonting intressant om bokmässan i Göteborg, men det orkar jag inte. Det har möjligen att göra med att jag största delen av tiden befann mig i vår monter i egenskap av bokförsäljare. Återkommer senare med litet iakttagelser.

När jag åkte iväg i tisdags så var allt ett nyhetskaos med fokus på Kauhajoki. På sätt och vis var det skönt att sätta sig på ett flyg och åka bort, men samma händelse var huvudnyhet på allt från SVT till CNN och BBC.

Jag skall göra ett ryck och försöka släpa mig igenom den här dagen, imorgon återfinns jag hemma i sänge, ledig hela dagen. Fast med den timlista jag lämnade in idag så kommer saldot för september att landa på 200 timmar. Knappast mindre nästa månad. Sedan är alla jävla bokmässor över för ett tag, och jag tänker njuta av något slags normaliserat arbetsliv igen. Det behövs, för nu har bokmässemanin från Göteborg övergått i en ny fas, en pendling mellan något som är stillastående vegeterande och ett annat tillstånd som närmast bara kan beskrivas som ofokuserad aggressivitet.

Go' natt!

Inga kommentarer: