måndag 24 november 2008

Plan A

Vet inte när jag sett så här mycket snö senast. Och det kommer mera. I något skede så kommer det oundvikliga butiksbesöket att kräva utgång ur hemmet, men jag bidar min tid ett tag till.

Efter många om och men så blev det klart att operationen sker imorgon kl 12, och jag ska infinna mig på avdelningen lite efter klockan 8. Oäten och odrucken, så jag hoppas verkligen att tidabellen håller, vet inte hur mitt psyke reagerar på uteblivet morgonkaffe, och utebliven frukost.

Någon lång historia lär själva operationen inte vara, på en timme ska allt vara klart, och sen ska jag rulla tummarna på avdelning 25 till onsdag förmiddag. Får väl ta med mig min Det bästasamling, årgång 1973, för att underhålla mig själv efter bästa förmåga.

Kan inte påstå att denna operation är något jag ser fram emot, men nu måste det göras. Förhoppningsvis funkar det den här gången, alla hål kommer att finnas där de ska, och jag slipper onödig gegga i näskaviteterna framöver. Och därmed slipper jag också skit i lungorna, jag klarar mig med färre mediciner och färre sjukledigheter på grund av astman. Så ser plan A ut.

Inga kommentarer: