torsdag 11 december 2008

Tyst det är i huset...

Alla andra utom jag befinner sig för tillfället på kurs i textkritik, förmodar jag. Eller åtminstone största delen av mina arbetskumpaner. För av den ursprungliga besättningen på cirka 15 pers så återstår i denna stund endast jag.

Tro inte att jag har tråkigt. Nejnej. Jag funderar på spännande saker som dokumenthantering, metadata, klassificeringsobjekt, taggar, kontrollerade ämnesordlistor och knark och sex. Fast de där sista grejerna är inte riktigt sant. Skrev dit dem bara för att kontrollera att jag själv är vaken.

Det är jag nog inte.

Imorgon har vi firmajulfest. Riktigt trevligt brukar det vara. Fjärran från de tider och platser då man kunde höra ljudet av svettigt och fumligt grovhångel, komplett med öppnandet av bälten och dragkedjor och allt, bakom nödtorftigt stängda dörrar i korridoren.

Denna arbetsplats är hångel- och julfestskandalfri. Allt var bättre förr. Kanske man borde blanda mera knark i julbrödet eller nåt.

Inga kommentarer: