söndag 30 mars 2008

By the end of the month...

Denna månad går snart mot sitt slut och jag märker att jag min vana trogen hunnit fylla april månad med program redan innan vi ens fått skriva 1.4. På tisdagen besöker både jag och Rufus Wainwright Kulturhuset ( med litet olika uppdrag), på torsdag skall jag se pjäsen Doktor Glas med Krister Henriksson i huvudrollen (är innerligt glad att jag haft sinnesnärvaro nog att inte titta på de nya wallanderfilmerna med KH, är utled på att man försöker sälja pjäsen med filmerna som draghjälp), och när veckoslutet stundar så söker jag mig till Åbo och poesidagarna. Poesi och dårskap lyder temat. Inte alltför långsökt, om man säger som så.

Idag så hade jag tänkt mig att jag skulle ha tagit mig till Luckan och hört på ett föredrag om Simone de Beauvoir och åldrande, men skyller på mitt eget, smygande åldrande, och ägnar mig åt matlagning och vila istället. Så där som det brukar gå på söndagarna.

2 kommentarer:

Hon som lägger puzzlet sa...

Nu går de sista minuterna av det första dygnet av april.. och alla dagar är så gott som uppbokade.. Ja, hur gick det till egentligen. - Ingen som vet!

Lisen sa...

Ja, det är skumt med det där. Jag har en superskön soffa som jag gärna ligger och drar mig i på kvällarna, men nu står den övergiven där i vardagsrummet många och långa, ensamma kvällar...