torsdag 27 mars 2008

Långa streck, och korta

Är det den postwienska depressionen som tagit mig, eller? Är det bara en längtan efter en vår som aldrig vill komma? Är det arbetet med att ha bytt ut korta streck mot långa på de nya webbsidorna? Långa streck är en källa till glädje och tillfredsställelse för många personer i min omgivning, till skillnad från korta streck, vars felaktiga placering leder till en känsla av ofullkomlighet och ren olust. Jag vill skänka mänskligheten glädje och frid. Jag byter ut streck.

Imorgon är det den där dagen som alla arbetets hjältar egentligen lever för. Så även jag. Då blir det en ände på det myckna streckbytandet, jag väcks till liv av det lilla pipet som hörs när jag stämplar ut mig.

Även om påsken var rolig och miljöombytet innebar ett skönt avbrott från vardagen, så var det inget vilohem vi befann oss på. Kultur i stora doser ger intellektet träningsverk. Då är det ju också skönt att återvända till en hjärndöd vardag, men energinivån skulle må bra av några nätters riktigt god sömn. Det får bli min prioritet i helgen.

4 kommentarer:

när det börjar sa...

Låter som om du sitter och skickar ut ...---... i cyberrymnden. Man råkar på ett långt streck och vet genast att det var du som varit framme?

Lisen sa...

Jag ansvarar för alla långa streck. Alla. Fast det vore ju intessant att veta vem som handhar punkter, korta streck och kommatecken...

Hon som lägger puzzlet sa...

Teamwork! :-))

Lisen sa...

Mer teamwork!